11:12 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد تنظیم بازار

صادرات صابون شرکت های آرایشی و بهداشتی دوباره آزاد شد / علت
نماد برتر- صادرات صابون شرکت های آرایشی و بهداشتی به دلیل حجم زیاد دپوی این محصول ، طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار تا اطلاع ثانوی بلامانع اعلام شد .
سازمان حمایت با افزایش قیمت سیمان مخالفت کرد / اعلام نرخ
نماد برتر- سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت سیمان مخالفت و نرخ سیمان پاکتی تیپ دو بدون مالیات بر ارزش افزوده را ۱۵۵۰۰ و برای مصرف کننده نهایی ۱۹۵۰۰ تومان اعلام کرد.
حمایت رییس جدید سازمان از دو بورس کالایی و ارتباط با بازار سهام + مثال
نماد برتر- عضو هیات مدیره بورس انرژی با اشاره به حمایت های رییس جدید سازمان در مسئولیت قبلی از بورس های کالایی اظهار امیدواری کرد این دیدگاه مثبت سبب پیشرفت بیشتر دو بورس و ارتباط با بازار سهام باشد.
توضیحات "فولاد" درباره کاهش تامین گاز، تعیین قیمت ورق، اسلب ۳۰۰ میلیمتری و ...
نماد برتر- مدیرعامل فولاد مبارکه درباره کاهش تامین گاز مورد نیاز، تعیین قیمت ورق، طرح بومی سازی تولید اسلب گازترش، تولید اسلب ۳۰۰ میلیمتری و طرح های آبرسانی توضیحاتی ارائه کرد.
سهم دو درصدی افزایش قیمت یک محصول در فروش شرکت بورسی
نماد برتر- شرکت بورسی ایران تایر با اعلام مصوبه افزایش نرخ تایرهای کشاورزی و راهسازی از سهم دو درصدی این دو نوع تایر در فروش خبر داد.
گرانی کالاهای اساسی ممنوع شد/ عدم افزایش قیمت شوینده ها و نان
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت افزایش قیمت کالاهایی که از حمایت دولت و دلار ۴۲۰۰ توانی برخوردارند، خبر داد و گفت: در مقطع فعلی هیچ مجوزی برای گرانی شوینده‌ها و نان صادر نشده است.
عرضه محصولات "فولاد" در بورس کالا و مچینگ طبق مصوبه دولت انجام شد
نماد برتر- معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه گفت: این شرکت طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، توزیع محصولات را بر اساس سیستم عرضۀ مستقیم در بورس و مچینگ تنظیم و اجرایی کرده است.
هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره گران فروشی مرغ
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که با سهمیه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندی مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند برخورد می‌شود و در صورت تداوم روند قطعه بندی و فروش با نرخ جدید در فروشگاه های زنجیره‌ای، عرضه این محصول در این مراکز قطع می‌شود.
وزارت صمت هیچ فرآیند برای تحویل مرغ از مرغداران تعریف نکرده
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت صمت هیچ فرآیندی برای تحویل گوشت مرغ تعریف نکرده است و در بحث توزیع و عرضه مشکلات بسیاری وجود دارد.
قرار است لاستیک ارزان شود؟
نماد برتر- در پی برخی نقل‌قول‌های اخیر مبنی بر احتمال کاهش قیمت تایرهای خودرو (پس از تصویب افزایش ۵۰ درصدی) در پی کاهش نرخ ارز، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن رد این موضوع با تشریح عوامل موثر بر قیمت تایرها، فشارهای وارده برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را عاملی برای از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاران این حوزه و توقف تولید می‌داند.
۱۲۰ هزار تن مواد اولیه خام روغن به کشور وارد شد
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که هفته گذشته ۱۲۰ هزار تن مواد اولیه خام روغن به کشور وارد شد.
ثبت سفارش برای واردکنندگانی که ایفای تعهد نکردند ممنوع شد
نماد برتر- بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، از ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردکنندگانی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده اند، جلوگیری می‌شود.
بی توجهی به هشدارها مشکوک است؛ شاید برخی به دنبال واردات مرغ هستند!
نماد برتر- دبیر انجمن جوجه یکروزه یکی از عوامل تاثیرگذار در گرانی گوشت مرغ در روزهای اخیر را بی توجهی برخی از دستگاههای کارگروه تنظیم بازار به مشکلات صنعت پرورش مرغ مادر دانست.
تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص ۴۰ درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.